اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود
سرخط خبرها

فروش ارز اربعین در صرافی‌ها| زائران می‌توانند دینار را در صرافی‌های عراق و مرزی بگیرند

  • کد خبر: ۱۲۳۲۱۹
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
فروش ارز اربعین در صرافی‌ها| زائران می‌توانند دینار را در صرافی‌های عراق و مرزی بگیرند
رئیس کانون صرافان با بیان اینکه زائرین می‌توانند ۱۰۰ دلار ارز اربعین را در صرافی‌های عراق و صرافی‌های داخل کشور در شهر‌های مرزی به دینار یا سایر ارز‌ها تبدیل کنند، گفت: مردم می‌توانند بدون دغدغه از صرافی‌ها ارز اربعین بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت فروش ارز اربعین در صرافی‌ها اظهار کرد: ارز اربعین در تمام صرافی‌های سراسر کشور بدون محدودیت به مردم داده می‌شود که این ۱۰۰ دلار از سهمیه شهروندان برای سایر ارزها، چون ارز مسافرتی کم نمی‌شود و سهمیه جداگانه‌ای است که مردم می‌توانند به همه صرافی‌های سراسر کشور مراجعه و این ارز را بخرند.

وی با بیان اینکه با فعال‌سازی آیکون مربوط به ارز اربعین، صرافی‌ها می‌توانند این ارز را تخصیص دهند، افزود: دینار عراق بیشتر در صرافی‌های شهر‌های مرزی و برخی صرافی‌های تهران معامله می‌شود. در صرافی‌های تهران عمدتا دلار معامله می‌شود که زائرین هم در صرافی‌های عراق و مرزی در داخل کشور می‌توانند ۱۰۰ دلار را به ارز‌های دیگر تبدیل کنند.

رئیس کانون صرافان با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند ارز اربعین را بدون دغدغه دریافت کنند، ادامه داد: در روز‌های آینده خیلی از صرافی‌ها به چرخه عرضه و تقاضا دینار افزوده می‌شوند که با این امر، مطمئنا نیاز هموطنان به دینار نیز بدون مشکل حل خواهد شد.

طبق این گزارش، بر اساس اعلام بانک مرکزی از روز شنبه فرآیند فروش ارز اربعین در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی و بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات به میزان ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی شروع شد و بانک‌ها و صرافی‌ها باید نسبت به این اقدام می‌کردند.

همچنین، در صورت تمایل زائرین به دریافت دینار، بانک‌ها و صرافی‌ها باید به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

فروش ارز اربعین در صرافی‌های بازار متشکل ارزی و بانک‌ها از امروز (۷ شهریورماه ۱۴۰۱)

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: ارز اربعین به‌نرخ توافقی در ۹۰۰ شعبه منتخب بانک‌های عامل و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران عرضه می‌شود.
امیر هامونی ضمن ارائه توضیحاتی درباره عرضه ارز اربعین در بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز، اظهار داشت: برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران امام حسین (ع) برنامه تدارک‌شده این است که افراد از شهر مبدأ و استان مبدأ خود ارز تهیه کنند و به روز‌های آخر منتهی به اربعین نگذارند.

وی افزود: به همین منظور با همکاری بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی و با هماهنگی بانک‌ها و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی بیش از ۹۰۰ شعبه بانکی و صرافی را برای خدمات‌رسانی به مردم تجهیز کرده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: سرفصل جداگانه‌ای با عنوان ارز اربعین و به‌ازای هر نفر ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است و صرافی‌ها از یک هفته قبل کار را شروع کردند و بانک‌ها هم از امروز (دوشنبه) کار خود را آغاز می‌کنند.

وی تأکید کرد: به‌محض تخصیص و تأمین دینار براساس موجودی بازار کشور تخصیص ارز دینار هم معادل ۱۰۰ دلار برابر ۱۵۰ هزار دینار تخصیص می‌یابد.
طبق ابلاغیه بانک مرکزی از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱.۶.۵ بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان ۱۰۰ دلار به‌نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

بانک مرکزی البته تأکید کرده است که درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیزشده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به‌جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به‌نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز زائران اربعین برای دریافت ۱۰۰ دلار به‌نرخ توافقی از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب عبارت است از کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی.

منبع: ایسنا| تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->